Öğrenme Nesneleriyle Toplama Oyunu

Yazarlar

  • Gülşen Gök
  • Evrim Erbilgin

Anahtar Kelimeler:

toplama- basamak değeri- teknoloji ile matematik öğretimi- matematik oyunları

Özet

Teknoloji uygun kullanıldığı durumlarda anlamlı matematik öğretimine yardımcı olabilir. Bu makalede ilköğretim birinci sınıf öğrencileri ile uygulanmış bir toplama etkinliği sunulmaktadır. Etkinlik, öğrencilerin bilgisayar kullanarak ikililer halinde bir toplama oyunu oynamasını içermektedir. Öğrenciler bilgisayar aracılığı ile internet üzerinden erişilen öğrenme nesnelerini kullanarak etkinliği gerçekleştirmişlerdir. Etkinlikte toplamanın üzerine ekleme anlamına ve iki basamaklı sayıların basamak değerlerine vurgu yapılmıştır. Öğrencilerin toplamadaki üzerine ekleme durumunu hem sembollerle hem de elektronik onluk taban bloklarıyla çoklu temsil ederek, toplamayı anlamlandırması hedeflenmiştir.

İndir

Yayınlanmış

2012-04-30

Nasıl Atıf Yapılır

Gök, G., & Erbilgin, E. (2012). Öğrenme Nesneleriyle Toplama Oyunu. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 2(1), 10–18. Geliş tarihi gönderen https://www.ated.info.tr/index.php/ated/article/view/82

Sayı

Bölüm

Matematik Eğitimi Araştırma Makaleleri