Okuma-Yazma Öğretiminde Öğrenci Katılımıyla Hece Oluşturma Etkinlikleri

Yazarlar

  • Hülya Kartal

Anahtar Kelimeler:

okuma-yazma öğretimi- hece oluşturma- etkinlik- öğrenci katılımı

Özet

Okuma-yazma öğretimin amacı, etkili bir okuma-yazma öğretimini gerçekleştirmek, sorgulayan, öğrenmeyi öğrenen ve bilgiyi kullanabilen bireyler yetiştirmektir. Programda Ses Temelli Cümle Yöntemi’nin ilkelerinde, oluşturulacak hecelerin kolay okunması, dilde kullanım sıklığının olması, anlamının açık ve somut olması, görselleştirilebilir olması ve işlek hece yapısına sahip olması ölçütlerine göre oluşturulması gerektiği belirtilmektedir. Okuma-yazma öğretimi sürecinde, programda belirtilen bu ölçütlere göre hece oluşturmaya çalışmak, öncelikle öğrencinin okurken ve yazarken heceleme yanlışları yapmasına, okuduklarını anlamakta zorlanmasına yol açacaktır. Bu güçlükler göz önünde bulundurularak öğrencileri hece oluşturma sürecinde etkin kılacak ve kapalı heceden açık heceye gidilmesinin öğrenme süreci açısından yol açacağı olumsuzlukları önleyebilecek etkinlikler hazırlanmıştır.

İndir

Yayınlanmış

2013-04-30

Nasıl Atıf Yapılır

Kartal, H. (2013). Okuma-Yazma Öğretiminde Öğrenci Katılımıyla Hece Oluşturma Etkinlikleri. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 3(1), 34–40. Geliş tarihi gönderen https://www.ated.info.tr/index.php/ated/article/view/76

Sayı

Bölüm

Türkçe Eğitimi Araştırma Makaleleri