Rehberli Oyun Yoluyla Küçük Çocuklarda Harita Becerilerinin Geliştirilmesi: Türkiye'deki Bir Anaokulu Sınıfından İzlenimler
Anahtar Kelimeler:
harita anlama- mekânsal düşünme- erken çocukluk- öğretmen eğitimi- rehberli oyunÖzet
Bu çalışma, bir anaokulu öğretmeninin çocukların harita anlama becerileri desteklemek için üç aşamalı bir projeyi nasıl uyguladığını incelemektedir. Harita ve Oyun adlı proje, çocukların gerçeklik ve onun soyut temsili arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. Pedagojik yaklaşım olarak rehberli oyun benimsenmiştir çünkü bu yaklaşım çocuklara bağımsız kararlar alma yetkisi vermekte, eleştirel düşünmeyi teşvik etmekte ve keşif için fırsatlar sunmaktadır. Aynı zamanda yetişkinler de çocuklarla birlikte amaca yönelik faaliyetlerde yer almaktadır. Araştırmada sınıf gözlemleri, video kayıtları ve mülakatları içeren etnografik bir yöntem kullanılmıştır. Veri kaynaklarını keşfetmek için içerik analizi kullanılmıştır. Sonuçlar, harita anlayışının nasıl geliştirilebileceğine dair bilimsel araştırmaları göz önünde bulundurarak çocukları harita fikriyle tanıştırmak için izlenen aşamaları göstermektedir. Veriler, öğretmen tarafından zaman zaman yapılan hataları göstermekte ve benzer etkinliklerin uygulanabileceği sınıfların dinamikleri hakkında değerli bilgiler sunmaktadır. Harita ve Oyun, anaokulu çocukları için harita muhakemelerini ve mekânsal dil kullanımlarını geliştirmede umut verici bir deneyim olmuştur. Yine de bu karmaşık öğrenme sürecini etkili bir şekilde yönlendirmek için öğretmen eğitimine ihtiyaç vardır.
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi

Bu çalışma Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ile lisanslanmıştır.