Refleks Yayı Modeli Oluşturalım: Bir STEM Etkinliği

Yazarlar

  • Ayşegül Kağnıcı
  • Özlem Sadi

Anahtar Kelimeler:

biyoloji eğitimi- refleks yayı- STEM- sinir sistemi

Özet

Bu çalışmanın amacı STEM eğitimine uygun olarak tasarlanan bir etkinliğin 5E öğrenme modeli kapsamında tanıtılması ve uygulama basamaklarının sunulmasıdır. Etkinlik planı, 11. Sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programında bulunan İnsan Fizyolojisi ünitesindeki Sinirler, Hormonlar ve Homeostazi konusu ile ilgilidir. Etkinliğin özellikle, omuriliğin görevleri ile refleks yayının çalışma mekanizmalarının öğrenilmesi noktasında faydalı olacağı düşünülmüştür. Etkinlik, bir devlet lisesinde öğrenim gören 49 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Etkinliğin uygulanmasında öğrenciler beşer kişilik gruplar oluşturmuş ve dört ders saati boyunca etkinliği tamamlamaya çalışmışlardır. Etkinliği uygulayan öğrenciler ürün oluştururken hem öğrendiklerini hem de öğrenirken zevk aldıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca, uygulamayı yaptıran öğetmenler etkinlikte kullanılan malzemelerin kolay ulaşılabilir özellikte olmasının da etkinliğin yapılabilmesi için bir avantaj olduğunu belirtmişlerdir.

Yayınlanmış

2019-10-29

Nasıl Atıf Yapılır

Kağnıcı, A., & Sadi, Özlem. (2019). Refleks Yayı Modeli Oluşturalım: Bir STEM Etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 9(2), 84–95. Geliş tarihi gönderen https://www.ated.info.tr/index.php/ated/article/view/15

Sayı

Bölüm

Fen Eğitimi Araştırma Makaleleri