Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Ses Yalıtımının 5E Öğretim Modeliyle Öğretimi

Yazarlar

  • Aydın Kızılaslan Agri Ibrahim Çeçen Üniversitesi
  • Cem Aslan
  • Tamer Karakoç Gazi Üniversitesi
  • Serkan Kapucu Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi

Anahtar Kelimeler:

görme yetersizliği- fen etkinliği- 5E öğrenme modeli- ses yalıtımı

Özet

Görme yetersizliği olan öğrenciler gören akranlarıyla aynı zihinsel yetenek yelpazesine sahiptirler. Fakat görme yetersizliği olan öğrenciler görme duyusunu yeterince kullanıp bilgiyi işleyemediği için özellikle görsel temaların baskın olduğu derslerde akademik başarısızlık yaşarlar. Görme yetersizliği olan öğrencilerin en çok zorlandığı derslerden biri fen bilimleri dersidir. Çünkü bu ders çok fazla görsel materyal içermektedir. Bu çalışmada görme yetersizliği olan öğrencilerin haptik duyularını öne çıkaran dokunsal dokümanlarla ses yalıtımı kavramını öğrenebilmeleri amaçlanmıştır. Çalışma bir devlet görme engelliler ortaokulunda uygulanmış ve hazırlanan etkinliğe görme yetersizliği olan (kör) 4 öğrenci katılmıştır. Etkinlik boyunca tüm öğrencilerin aktif katılım gösterdiği gözlenmiştir. Genel anlamda öğrenciler etkinliğin eğlenceli, öğretici ve hedeflenen kavramın öğretimine uygun olduğunu ifade etmişlerdir.

Yayınlanmış

2022-10-31

Nasıl Atıf Yapılır

Kızılaslan, A. ., Aslan, C., Karakoç, T., & Kapucu, S. (2022). Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Ses Yalıtımının 5E Öğretim Modeliyle Öğretimi. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 12(2), 140–158. Geliş tarihi gönderen https://www.ated.info.tr/index.php/ated/article/view/138

Sayı

Bölüm

Özel Eğitim Araştırma Makaleleri